Spenótos tortilla zöldségekkel
2022. január 08. írta: Városi konyha

Spenótos tortilla zöldségekkel

A legszínesebb étel, amit januárban csak kívánhat az ember!

Aki ismert, vagy itt van velem egy ideje, tudja, hogy nem követek semmilyen gasztro trendet, divatot, nem vagyok híve semmilyen diétának, nem szeretem a csoda kaja alapporokat (tudjátok, mire gondolok: például a palacsinta por, amit vízzel kell elkeverni, holott a palacsinta, nem csoda por, hanem liszt, tojás, tej és víz). Azt gondolom, hogy ha változatosan étkezünk és követünk egyfajta mértékletességet, egészségesek leszünk és a bolygónkat sem terheljük. Emellett pedig hiszem, hogy a szervezetünk tudja, hogy épp mire van szüksége. Nem véletlen, hogy egy-egy alapanyagra, ízre időnként rákapunk, máskor meg hónapokig mellőzzük. 
Így vagyok most a spenóttal. Kb. egy hete teljesen rákattantam. Mindent spenóttal készítek, vagy ha azt nem lehet, tuti, hogy eszek hozzá. Ha vashiányom van, így biztos, hogy pótolni fogom a szervezetemben hiányzó nyomelemet.
Ezért készült ma a tortilla lap is spenóttal. Rá friss zöldségeket halmoztam, meglocsoltam kevés tejföllel és avokádókrémmel, végül pedig rámorzsoltam egy kis füstölt fetát, majd feltekertem. Óóóóó, nyami. Erre csak ennyit tudok mondani. 
Ezt a tortillát is fáradt háziasszony módban készítettem, vagyis a késes robotgépre bíztam a munka nagy részét. Azt hiszem, idén szorosabbra fűzöm a barátságom a kis gépemmel, annyira, hogy helyet csinálok neki a pulton, hogy ne kelljen naponta felmászni érte a szekrény felső polcához. :D 

spenotos_tortilla_2046.jpg

Hozzávalók
∼12 darabhoz∼
3 bögre liszt
4 mirelit spenót porció kiolvasztva
fél teáskanál sütőpor
negyed teáskanál só
50 ml napraforgóolaj
szükség esetén víz

Hozzávalók az összeállításhoz
avokádó krém
tejföl
zöldségek (jégsaláta, paprika, paradicsom, uborka)
feta

Elkészítés
A tortilla hozzávalóit tedd késes robotgépbe, dolgozd össze. Annyi vizet adj hozzá, hogy puha, gyúrható tésztát kapj. Borítsd lisztezett felületre, jól gyúrd át, letakarva pihentesd 30 percet.
A tésztát oszd 12 egyenlő részre, a részeket egyesével gömbölyítsd. Nyújtsd ki  a gömböket vékony, kör alakúra. Forró, száraz palacsintasütőben pár perc alatt süsd meg mindkét oldalát. Az elkészült tortollát tedd nedves konyharuhába. 
Az összeállításhoz a zöldségeket aprítsd fel. A tortillát kend meg tejföllel és avokádó krémmel. Halmozz rá a zöldségekből, morzsolj rá fetát. Tekerd fel és már eheted is.

spenotos_tortilla_2074.jpg

süti beállítások módosítása