Babsaláta tortilla ágyon
2020. május 21. írta: Városi konyha

Babsaláta tortilla ágyon

Vega tortilla a húsmentes napokra.

Anyukám már legalább egy éve hozott nekem egy receptet, és szerette volna, ha megcsinálom. Babsaláta, mindenféle babból. Eddig akárhányszor vásároltam be hozzá, valamit -vagy a csicseriborsót, vagy a vörösbabot- másra használtam. De most végre mindent beszereztem és nem csábultam el sem humuszra, sem chilis babra. Anyukám nagy örömére elkészült a saláta, kicsit átalakítva, és tortillába töltve.

mexikoi_babsalata01.JPG

Hozzávalók a salátához
100 g vörösbab
100 g fehérbab
100 g feketebab
100 g csicseriborsó
100 g konzerv kukorica
1 fej lilahagyma vékonyra szeletelve
2 dl víz
2 evőkanál cukor
néhány evőkanál ecet

Elkészítés
A babokat és a csicseriborsót -ha nem konzervet használsz- éjszakára áztasd be. Másnap enyhén sós és mexikói fűszerrel ízesített vízben főzd meg. A főzési idejük egyforma, így egyben is felteheted őket. Ha kész, szűrd le és tedd egy tálba. Add hozzá a kukoricát és a lilahagymát.
A vizet langyosítsd meg, keverd el benne a cukrot. Kanalanként adagolt hozzá az ecetet úgy, hogy az ízlésednek megfelelő salátaöntetet kapj. Öntsd a babos keverékre, forgasd össze, tedd 1-2 órára hűtőbe.
A tortillára pakolj 1-2 evőkanál babot, a tetejére mehet egy nagy adag tejföl. Feltekerve fogyaszd.

A tortilla receptet itt találod.

TIPP
Ha nem tortillával fogyasztanád, fini köret grill húsok mellé.

süti beállítások módosítása