Mézes-mustáros karaj
2018. május 02. írta: Városi konyha

Mézes-mustáros karaj

A méz és a mustár párosát nem lehet megunni. A húsoknak is nagyon jó ízt ad, főként ha ez krémes mártás formájában készül.

Egy időben sláger volt nálunk a mézes-mustáros karaj, egy ideje azonban nem csináltam. Most kezembe akadt az a füzetem, amibe néhány éve felírtam azokat az ételeket, amiket szeretünk, amik jól sikerültek, és természetesen ez is a listán szerepelt. Persze, hogy gyorsan meg is csináltam, most pedig elhoztam a receptet nektek.

 fullsizeoutput_31d.jpeg

Hozzávalók - 2 főnek
25 dkg karaj
1/2 póréhagyma
2 dl víz
2 evőkanál méz
2 evőkanál mustár
2 dl tejszín
1 bögre rizs
2 marék ceruzabab
só, bors, olaj

Elkészítés
A húst tisztítsd meg, kockázd fel és töröld szárazra, majd kevés olajon pirítsd le egy serpenyőben. Ha szép színt kapott a hús, vedd ki és tedd félre. A serpenyőbe önts egy kis olajat, ha szükséges és párold meg a felkarikázott póréhagymát. Ezután öntsd fel a vízzel, hogy a húsból lesült darabok feljöjjenek a serpenyő aljáról. Tedd vissza a húst, add hozzá a mézet és a mustárt, majd sózd és borsozd. Letakarva 40-60 perc alatt főzd puhára. 
Eközben főzd ki a rizst. Én miután lepirítom és felöntöm vízzel, szoktam bele dobni egy negyed gerezd citromot is, mert így friss, citrusos ízt kap. 
Ha megpuhult a hús, öntsd bele a tejszínt és forrald össze. Ez idő alatt a ceruzababot 3-5 percre dobd forrásban lévő vízbe, hogy kicsit megpuhuljon. 
Már csak a tálalás van hátra: a ceruzababot össze is keverheted a rizzsel, vagy külön is a tányérra teheted. A tetejét szórd meg kevés petrezselyemmel.

Jó étvágyat!

süti beállítások módosítása