Zöld vitaminbomba
2022. január 11. írta: Városi konyha

Zöld vitaminbomba

Azt a címet is adhattam volna, hogy A Zöld Trutyi. 

Igen, mert nem néz ki valami bizalomgerjesztően. Más szóval nem tudom jellemezni, mint trutyi. Ezt a szót tanítottam múlt héten is két német vendégemnek, akik kérdően néztek rám, miután elkészítettük a mákos gubát. :) Valljuk be, sosem a kinézete miatt fogjuk megkívánni azt sem. De azt is szeretjük és én ezért a zöld léért is odáig vagyok. Kétnaponta ezzel indítom a reggelt, vagy ez a tízóraim. Bizarr színét az avokádónak és a spenótnak köszönheti.
Még a két ünnep között találtam egy szuper új (vagy megújult, vagy régi, csak számomra ismeretlen volt) zöldségest a piacon (a Fővám téren), ahol az érett avokádó tényleg érett. Ja, és 200 Forint. Na, itt szoktam bevásárolni és guacamolét, vagy ezt a smoothiet készíteni. 
Szóval, három a magyar igazság, így jöjjön egy harmadik és ígérem, egy ideig utolsó spenótos recept. Hiszen az avokádó melett a másik főszereplő a spenót. :D A rengeteg zöld létől lehet, hogy hamarosan bezöldülök, mint Shrek, de akkor is tart még nálam a "minden nap egy kis spenót" szezon. 

zold_vitaminbomba_2120.jpg

Hozzávalók
∼1 főre∼
1 érett banán
1 alma
fél avokádó
50 g bébispenót
fél lime leve
fél nagyujjnyi gyömbér
kb. 1 dl (tisztított) víz

Elkészítés
A banánt pucold meg, az alma héját távolítsd el, a magházait vágd ki. Az avokádót vájd ki a héjából, a limeot csavard ki. A gyömbér héját kapargasd le, a spenótot mosd meg, ha szükséges.
Tegyél minden hozzávalót 1 dl vízzel a turmixgépbe, dolgozd össze. Ha szükséges, adj hozzá annyi vizet, hogy könnyen fogyasztható, de sűrű smoothiet kapj. 
Öntsd nagy pohárba, reggelire, tízóraira fogyaszd.

zold_vitaminbomba_2113.jpg

süti beállítások módosítása