Zöldborsófőzelék kicsit másként
2020. április 14. írta: Városi konyha

Zöldborsófőzelék kicsit másként

Habarás helyett próbáld ki kókusztejjel!

Imádom a főzelékeket, de nem a menzás, csomós verziót, amiben annyi a liszt, hogy szinte beletörik a kanál. :D Nem, nem a liszttel van bajom, hanem az állagával. Mindaddig én sem sokszor készítettem itthon főzeléket, amíg meg nem kaptam Szatmári Feri főzelékes könyvét, amiben rábukkantam arra a megoldásra, hogyan lehet kiküszöbölni a csomókat. Liszt helyett saját magával kell behabarni a főzeléket, így pont olyan lesz az állaga, ahogy szeretem. 
A zöldborsófőzeléket most a hagyományostól kicsit eltérően készítettem, mert mentával főztem meg, és egy kis kókusztejet is tettem bele.

kokusztejes_zoldborso_fozelek.jpg 

Hozzávalók - 2 főnek
250 g mirelit zöldborsó kiolvasztva
1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
3 dl zöldség alaplé
1 teáskanál aprított petrezselyem
1 teáskanál szárított menta
kb. 1 dl kókusztej (konzerv, sűrű krém)
só, olaj, 

Elkészítés
A hagymát és a fokhagymát aprítsd fel, majd kevés olajon futtasd meg. Add hozzá a kiolvasztott borsót és az alaplevet (az alaplevet így készítheted el: kevés olajon pirítsd le egy vöröshagymát, egy répát és egy szál angol zellert, öntsd fel 1 liter vízzel, 30-40 percig gyöngyözve főzd, leszűrve használd - amit nem használsz fel, lefagyaszthatod). Fűszerezd, kis lángon 10-12 percig főzd. 
Vedd ki a borsó kétharmadát, botmixerrel pürésítsd, öntsd vissza a lábosban maradt borsóhoz. Add hozzá a kókusztejet, rottyants rajta egyet. 
Tálalhatod tükörtojással, buggyantott tojással, zöldségfasírttal.

süti beállítások módosítása