Őszibarackos-kakukkfüves pite
2019. május 23. írta: Városi konyha

Őszibarackos-kakukkfüves pite

A markáns kakukkfű jól feldobja még a desszerteket is. Merésznek hangozhat, de az őszibarackkal isteni páros. 

Gyerekkoromban egyáltalán nem szerettem a kakukkfüvet. Sem az ízét, sem az illatát. A telkünkön a ház mellett volt egy kakukkfű pázsit, messziről elkerültem, annyira zavart, és a kakukkfűvel ízesített kajákat sem ettem meg. Mígnem pár éve rájöttem, mennyire jó is ez a fűszer. 
Legutóbb egy pitét készítettem vele, amiben az édes, saját készítésű őszibarack befőttel nagyon jól harmonizált az íze. 

kakukkfuves_barackos_pite.jpg

Hozzávalók a tésztához
50 dkg liszt
10 dkg cukor
25 dkg puha vaj
2 nagy csipet só
kevés víz, ha szükséges

Hozzávalók a töltelékhez
1 konzerv felezett őszibarack
fél teáskanál szárított, morzsolt kakukkfű

Elkészítés
A lisztet keverd össze a cukorral és a sóval, majd morzsold el benne a vajat. Gyors mozdulatokkal gyúrj belőle tésztát, ha nem áll össze, adj hozzá kevés hideg vizet. Csomagold folpakkba, tedd a hűtőbe 30-40 percre. 
A lehűlt tésztát oszd két részre és nyújtsd ki a formádnak megfelelően - lehet kerek, vagy szögletes is. Az egyik lappal béleld ki a formát, helyezd el rajta a felezett öszibarackokat, szórd meg a kakukkfűvel, majd borítsd be a másik lappal. A tetejét szurkáld meg villával, hogy sütés közben a gőz távozni tudjon. Tojással kend meg és tedd 160 fokos sütőbe 25-30 percre. 

süti beállítások módosítása