Spárgás gorgonzolás pite
2018. május 08. írta: Városi konyha

Spárgás gorgonzolás pite

A pite az egyik legobban variálható étel. Lehet sós, édes, készíthetjük reggelire, ebédre vagy vacsorára is. Lehet főfogás, vagy köret és szinte bármivel tölthetjük.

A spárgás pitémhez most leveles tésztát használtam, mert csak gyorsan össze akartam dobni valamit vacsira. Én mindig tartok leveles tésztát a hűtőben (régebben a mirelit változatott vettem, de átszoktam a hűtőben tartható verzióra, mert ez is sokáig eláll, nem kell várni a kiolvasztásal, és nem kell nyújtani), hogy ha nincs időm saját pite tésztát begyúrni, vagy gyorsan kell elkészíteni valamit, tudjak mihez nyúlni. Ha van otthon leveles tészta, csak néhány hozzávalót kell összeszedni, és máris készíthetünk valami finomat.
Tavasszal a spárga adja magát, hogy pitébe kerüljön, én most gorgonzolával párosítottam, de bármilyen sajtot használhattok hozzá. 

fullsizeoutput_34e.jpeg

Hozzávalók - 2-3 főnek
1 csomag azonnal használható leveles tészta
1 csomag spárga
10 dkg gorgonzola
kb. 1 dl tejszín
1 fevert tojás
bors

Elkészítés
A spárgát mosd meg, töröld szárazra és távolítsd el a fás szárát (törd el ott a spárga szárát, ahol azt a legkönnyebb, így biztos, hogy megszabadulsz a fás résztől). 
A leveles tésztát tekerd ki és bélelj ki vele egy jól kivajazott magas falú tepsit úgy, hogy a tészta szélei kilógjanak. Fektesd bele a spárga szárakat úgy, hogy váltogatod, merre nézzenek a spárgafejek, így mindenkinek jut szára és feje is. :)
Szórd meg borssal, morzsold rá a gorgonzolát (mivel ez sós, így sózni nem kell), majd locsold meg kevés tejszínnel. Csak annyi kell rá, hogy ne legyen száraz a pite, de nem kell, hogy elázzon. 
Hajtsd rá a spárgára a tészta széleit és egy villával nyomkodd meg. Kend be a tésztát tojással, és tedd a pitét 15-20 percre 180 fokos sütőbe. 

Jó étvágyat!

süti beállítások módosítása