Négy szuper melegszendvics
2016. április 07. írta: Városi konyha

Négy szuper melegszendvics

Legyen szó reggeliről, uzsonnáról, vagy vacsiról, egy melegszendvics mindig jól esik.

Sokszor készítek melegszendvicset, akár úgy is, hogy magammal vigyem az irodába. Van is egy cuki dobozom, amibe pont kettő belefér, és kellemesen meleg marad benne a szendvics míg beérek. Így az e-mailek átfutása közben pont el tudom fogyasztani a kedvenc teámmal.
Most megosztom veletek a négy kedvencemet.

sonkas_panini10.JPG

Sajtos-sonkás panini
A panini sütők és/vagy kontakt grillek praktikus készülékek, a váratlanul betoppant vendégeknek is változatos harapnivalót készíthetsz vele. Íme, egy verzió arra, hogyan turbózd fel egy sima sajtos szendvicset.
A formakenyér mindkét felét vaj helyett mustárral kend meg, ne bánj vele csínján, mehet jó vastagon. Az egyik kenyérre tegyél egy szelet prágai sonkát, sajtot és halmozz rá egy kis marék póréhagymacsírát. Mehet rá a másik kenyér. Tedd a szendvics sütőbe néhány percre, míg ropogósra nem sülnek a szendvicsek.

Szendvicskrémmel és sajttal a grillből
Nem vagyok az a típus, ami megveti a konzerv vagy a félkész termékek használatát. Ami jó, azzal időt lehet megspórolni. Néha csalok például a leveskockából készített alaplével, és ezt a szendvicset is konzerv melegszendvics krémmel készítem. Vegyél olyat, ami neked szimpatikus, én a Pick Snack melegszendvics krémet szoktam venni, többféle ízesítésben létezik, szerintem a húsos és a pizzás finom.
Vágj a szokásosnál kicsit vastagabb szelet kenyeret, kend meg a melegszendvics krémmel, reszelj vagy szeletelj rá sajtot és mehet a grillbe.
Ha a családodban van az az igazi régi típusú grillsütő, aminek alsó és felső grill funkciója is van, süsd meg abban.

Amerikai melegszendvics
Ezt a szendvicset a barátom mutatta nekem. Amerikában járta a középiskola egyik osztályát, és a család, akiknél lakott máőst nem nagyon tudak készíteni ezen kívül. Hívhatnánk simán sajtos szendvicsnek, mert a kenyéren és egy kis vajon kívül nem kell más hozzá, csak rengeteg lapka sajt, de azért, hogy hangzatosabb neve legyen, elneveztem amerikai szendvicsnek.
Vajazz meg vékonyan két formakenyeret és a vajas felükkel lefele tedd egy forró serpenyőbe. Mindkét szeletre dobj rá egy-egy szelet lapka sajtot (én chedarral szoktam csinálni, amit az Aldiban veszek) és hagyd, hogy kicsit megolvadjon a kenyér alja pedig ropogósra piruljon. Ha kész, fordítsd össze a két felet és nyomkodd kicsit össze. Amerikában még azzal fokozzák a kalóriákat, hogy sós chips-et esznek mellé. Mivel azt én annyira nem szeretem, rákszirommal tálaltam.

Club szendvics
Néhány éve meglepi vacsorára kaptam házi készítésű club szendvicset, és azóta sem tudok lekattanni róla. Tartalmas, kiadós, ezért sokszor készítek ilyet. Akár ebédre is megállja a helyét.
Tegyél fel vizet forrni (ha nincs időd kivárni, hogy forrjon a víz, így gyorsíthatsz a folyamaton), ha gyöngyözik, főzz meg 1 tojást 6-8 perc alatt keményre. A csirkemellet vágd vékony szeletekre, fűszerezd ízlésed szerint (én sült csirke fűszerrel szoktam bedörzsölni) és süsd meg egy serpenyőben. Ha kész, vedd ki, tedd félre, a serpenyőben pedig piríts meg 2 szelet bacont, majd azt is tedd félre. Piríts meg három szelet formakenyeret, ha nagyon szépen szeretnéd tálalni, akkor vékonyan vágd le a héjait. Karikázd fel a megfőtt tojást, egy paradicsomot, vágj pár szelet sajtot és tépj le néhány levelet a jégsalátáról. Jöhet a szendvics összeállítása: majonézzel kend meg az egyik szelet kenyerek, helyezd rá a bacont, a tojást és egy karika paradicsomot. Tegyél rá egy szelet kenyeret, melynek a felső részét szintén megkensz majonézzel. Erre jöhet a jégsaláta, a csirkemell és a bacon. Borítsd rá a harmadik szelet kenyeret és vágd félbe úgy, hogy két háromszög alakú kenyeret kapj. Mindkét felét szúrd át fa grill nyárssal vagy hurkapálcával. Ha tovább fokoznád az íz orgiát, kínálj mellé sült krumplit.

 

süti beállítások módosítása