Görögös fasírt
2020. május 20. írta: Városi konyha

Görögös fasírt

Grillen és serpenyőben is készítheted. 

Ha Balatonra jövök, mindig rámtör a salátázhatnék. Nem tudom, hogy a zöld környezet, a friss levegő, vagy esetleg az ici-pici konyha teszi, de itt sosem vágyom “nehéz” köretekre, csak valami frissre és ropogósra. Ilyenkor a ciprusi nyaralás jut eszembe, ahol bármit rendelt az ember, hoztak mellé egy adag salátát is olívaolajjal és fehérbor ecettel. Ezt az emléket szoktam itt felidézni, és ez alapján dobok össze épp a kedvemre való salit, hol uborkával, hol paradicsommal, esetleg hagymával, vagy olívabogyóval. Ha nem lennék lusta, még egy rém egyszerű vinaigrettet is ráznék hozzá, de tökéletesen megteszi az olaj-ecet kombó. 
És, ha már ciprus ihlette salátázást tartok, a gombhoz a kabátot elv alapján egy görögös fűszerezésű fasírtot sütöttem hozzá. Ugyan a házba szorultam az eső miatt, de az elektromos grillen így is szuper ropogósra sült a hús. 

gorogos_fasirt.jpg

Hozzávalók - 6 darabhoz
250 g darált hús (lehet sertés, vagy vegyesen sertés és marha)
fél fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
másfél teáskanál mediterrán fűszerkeverék (én a Fűszerésznél veszem, ennél a húsnál az volt a lényeg nekem, hogy legyen a keverékben római kömény, koriander és oregano)
só, bors

Elkészítés
A hagymákat pucold meg, aprítsd fel minél finomabbra. A fűszerekkel együtt keverd a húshoz, jól dolgozd össze. 
A húsból formázz 6 darab kb. 10 centis rúd alakú fasírtot. Ha van kis nyársad, arra is rányomkodhatod, ahogy én is tettem.
Faszenes, vagy elektromos grillen, vagy serpenyőben oldalanként 6-8 perc alatt süsd készre.
Könnyű salátával tálald. Készíthetsz görög salátát, vagy a kedvenc zöldségeidből olívaolajjal és balzsamecettel egy friss köretet.

süti beállítások módosítása