Sacher cake pop
2020. április 10. írta: Városi konyha

Sacher cake pop

A klasszikus Sacher torta kicsit új formában.

Nem vagyok egy nagyon ügyes torta készítő. Piskótát frankót sütök - igazi, szép magas, nem esik össze, tudjátok... - de a torta összeállításával már vannak gondok. Sosem tudom szépen elvágni a piskótát - pedig még egy kis szerkezetem is van hozzá, amivel állítólag egyszerű lenne - aztán ott van a krém, amit nem tudok egyenletesen elkenni. A torta borításáról pedig nem is beszélek, az a fő mumus. :D
A Sacher tortát viszont nagyon szeretem, a Nagypapámra emlékeztet, aki mindig elvitt a Sacher Eck cukrászdába, ha Bécsben jártunk. Már Karácsonyra is szerettem volna Sachert készíteni, de akkor elmaradt, most viszont semmiképp sem hagytam volna ki. Ahelyett, hogy szenvedjek a torta felvágásával, borításával, új formában hoztam el nektek, mégpedig sütinyalókaként. 

sacher_cake_pop_5788.jpg

Hozzávalók - 10 darabhoz
2 tojás
40 g cukor
44 g liszt
1 evőkanál kakaópor
3-4 evőkanál sárgabarack lekvár
50 g étcsokoládé

Elkészítés
A tojásokat válaszd szét: a fehérjét verd kemény habbá, a sárgáját keverd ki a cukorral (halványsárga, sűrű krémet kell, hogy kapj). A lisztet keverd össze a kakaóporral.
Először a sárgája krémet forgasd óvatosan a fehérje habba, majd a lisztet. A piskóta tésztát terítsd szét kb ujjnyi vastagon egy sütőpapírral bélelt tepsin, 170 fokon 10-12 perc alatt süsd meg. 
Ha a piskóta kihűlt, morzsold egy tálba, keverd össze annyi lekvárral, hogy egy jól formázható masszát kapj. Készíts 10 golyót, sorakoztasd őket egy tányérra, szúrj a közepükbe pálcát. Tedd a hűtőbe 1-2 órára megdermedni.
A csokoládét vízgőz felett olvaszd fel, majd mártsd bele a golyókat úgy, hogy körben bevonja a csoki. Száradás után tálald.

süti beállítások módosítása