Epres-rózsavizes pohárkrém
2018. május 30. írta: Városi konyha

Epres-rózsavizes pohárkrém

Szeretem a pohárkrémeket, mert egyszerűek, látványosak és bármiből össze lehet dobni. 

Rózsavizet először az egerszalóki Shiraz hotelben kóstoltam, ahol ezzel meglocsolt almát, szőlőt, körtét hoztak délutáni snacknek. Sokan pacsulinak, vagy olyannak tartják az ízét, mint a szappan, de én nagyon megszerettem. Sokoszor ízesítek vele krémeket, lekvárokat, sőt még a chilis ételekhez is nagyon jól illik. Most eperrel párosítottam, amivel nagyon jól kiegészítik egymást. 

 fullsizeoutput_394.jpeg

Hozzávalók - 6 pohárhoz
500 ml mascarpone
2 dl tejszín
3-4 evőkanál rózsavíz
2-3 evőkanál porcukor
500 g eper

Elkészítés
Az epret mosd meg, vágd le a zöldjét és turmixold össze. Tedd a hűtőbe, hogy egy kicsit megdermedjen. 
Addig a tejszínt verd lágy habbá, a mascarponét pedig keverd össze a porcukorral és ízesítsd a rózsavízzel. Érdemes kanalanként hozzáadni, és közben kóstolni, hogy az ízlésünknek megfelelő dominanciát kapjon csak a rózsa íz. Ezután keverd bele a tejszínhabot is.
Vegyél elő poharakat és rétegezve oszd el bennük a krémet és az eperpürét. Legalább 2-3 órára tedd hűtőbe, de az sem árt neki, ha egy éjszakát pihen. 
Eperszemekkel és rózsaszirmokkal díszitheted a kész krémet.

süti beállítások módosítása