Nutellás-meggyes csiga
2022. március 01. írta: Városi konyha

Nutellás-meggyes csiga

Brutál Nutellás, visszafogottan meggyes, szuper puha csigák.

Imádom a frissen sült kenyér és péksütik illatát. Ha elmegyek az utcán egy pékség mellett, mindig jó mélyen beleszippantok a levegőbe, hogy minden porcikámat átjárja ez a megfoghatatlanul finom és melegséget árasztó illat. Nagy vágyam, hogy egyik reggel arra ébredjek, hogy a konyhából bekúszik ez az illat a párnámra és megcsiklandozva az orromat felébreszt álmomból. Tudjátok, ahogy a rajzfilmekben is mindig ábrázolják, ahogy a finom illatok megcsapják a főhősök/szereplők orrát. :D
Hát, azt hiszem erre várhatok, mivel én vagyok a házi pék. Mindig én készítem a kenyereket, zsömléket, kifliket, csigákat és egyéb finomságokat. És persze sosem reggel, mert 5-kor nem vagyok képes ezért (meg persze semmi másért) felkelni. Általában délelőtt dagasztok, kora délután pedig sütök. Este nyálcsorgatva fekszem le és alig várom, hogy másnap reggel megkóstolhassam, amit készítettem. 
Pont így voltam tegnap is, amikor ezt a Nutellás-meggyes csigát sütöttem. Délelőtt kézzel bedagasztottam a tésztát, majd hagytam, hogy szépen megkeljen. Utána nyújtottam, töltöttem, tekertem, daraboltam. Majd ismét vártam, hogy az idő dolgozzon, a csigák megkeljenek kicsit és mehessenek a sütőbe. Sütés közben pedig ott kuporogtam a sütő mellett (sokszor csinálom ezt, ha kenyérfélét sütök) és néztem, ahogy a csigák lassan összenőnek a formában, a Nutella kibuggyan és karamellizálódik a tésztán, és persze nem győztem mély levegőket venni, hogy elraktározzam az illatot reggelre. :)

nutellas_meggyea_csiga_2649.jpg

Hozzávalók
∼12-16 csigához∼
240 g liszt
100 g cukor
1 nagy tojás + a kenéshez
115 ml tej + a locsoláshoz
15 g élesztő
100 g Nutella
50 g aszalt meggy

Elkészítés
A tejet egy csipet cukorral melegítsd langyosra,  morzsold bele az élesztőt. Letakarva hagyd felfutni. 
A lisztet, a cukrot és a tojást tedd a robotgép táljába, add hozzá a felfutott az élesztő, a gép dagasztó karjával dolgozz ruganyos tésztát. Letakarva keleszd duplájára.
A tésztát borítsd ki lisztezett deszkára, nyújtsd ki téglalap alakúra. Alaposan kend meg Nutellával, majd szórd rá az aszalt meggyet. A hosszabbik oldalától indulva szorosan tekerd fel, vágd fel 12, vagy 16 darabra attól függően, mekkora edényben fogod sütni. Tedd a csigákat kivajazott, kilisztezett, vagy sütőpapírral bélelt tepsibe. Letakarva pihentesd 30-40 percet. A csigák tetejét kend meg kevés vízzel felvert tojással, 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt süsd készre. Még forrón locsold meg kevés tejjel. 
Reggelire teával, vagy kávéval kínáld.

nutellas_meggyes_csiga_2637.jpg

süti beállítások módosítása