Amerikai káposztasaláta
2017. április 24. írta: Városi konyha

Amerikai káposztasaláta

A legjobb dolog, ami káposztával és répával együtt történhet, hogy saláta lesz belőlük. Nem is akármilyen, hanem coleslow, azaz egy édeskés, majonézes öntetbe forgatott saláta.

Gimis koromban ettem először ilyen salátát a barátnőméknél, akik több év után Kuwaitból tértek haza, és ott ismerték meg a coleslow receptjét. Amerikában a kerti sütögetések elengedhetetlen kiegészítője, persze bármikor, bármilyen hús mellé fogyaszthatjuk. Sőt, akár egy szendvicset, vagy hamburgert is feldobhatunk vele.

coleslaw07.JPG

Hozzávalók
1 közepes fej káposzta
3 nagyobb répa
1 vöröshagyma
1 bögre majonéz
3 púpozott evokanál tejföl
3 evőkanál porcukor
3 evőkanál fehérborecet
2 evőkanál mustár
2 teáskanál zelleres só (ha ilyened nincs, jó a sima só is)

Elkészítés
A káposztát és a répákat reszeld finomra. Én a késes robotgép legfinomabb reszelő fejével szoktam csinálni, mert azt szeretem, ha nagyon apró a zöldség.Ha kész vagy, tedd félre.
Mérd ki a majonézt, a tejfölt, a porcuktor, ecetet, mustárt és sót, és tedd egy nagy tálba, amiben majd a salátát kínálni is fogod. Jól keverd össze, majd kóstold meg. Akkor jó, ha kellemesen savanykás és édes egyszerre. Ha úgy érzed, valami túlsúlyban van, adj méh gozzá egy kis ecetet, mustárt, vagy cukrot. Addig egyensúlyozz ezekkel az ízekkel, míg el nem találod saját ízlésed. :)
A vöröshagymát vágd nagyon apróra - én ezt is a késes robotgépben szoktam felaprítani, így a szagok sem bántanak - és add a majonézes mártáshoz. Keverd el benne, majd mehet bele a káposzta és a répa. Jól forgasd össze, hogy az öntet minden oldalát bevonja a zölségeknek. 
A legjobb, ha egy napig hagyod, hogy összeérjenek az ízek, de azonnal is fogyasztható.

süti beállítások módosítása